Snurken

Hoe snurken kan stoppen

Veel mensen snurken veel minder of niet meer nadat ze de Ademwijzer hebben gevolgd en daarmee hun ademhalingscentrum hebben gereset waardoor het ademvolume weer teruggebracht is naar ongeveer 6 liter per minuut. Hoe kan dat?
Op de eerste plaats kun je je voorstellen dat het een verschil maakt of je 15 à 20 liter per minuut ademt of maar 6 liter. Je ligt er dan heel wat rustiger bij.
Op de tweede plaats ga je door de therapie ‘s nachts niet meer onnodig door je mond ademen.
Een ander facet van een onrustige slaap is de niet verwerkte stress van overdag. Door effectiever met stress om te leren gaan zal de nacht ook rustiger verlopen.
Verder kan de stofwisseling verbeteren (onder andere door verbetering van de zuurstofopname), waardoor je ook daar ‘s nachts minder last van zal hebben. Mensen die snurken en daarnaast overgewicht hebben, doen er goed aan ook naar hun voedingspatroon te kijken.

Al met al zul je hoogstwaarschijnlijk na drie maanden niet, of nog maar nauwelijks snurken. Dit resultaat is niet alleen voor jezelf maar natuurlijk ook voor een eventuele partner een zegen!

Ervaring

Talloze mensen snurken dankzij de Ademwijzer Training niet meer, ook al was dat voor hen niet eens de aanleiding om de training te doen.

Einde aan luchtwegklachten en snurken
‘Vorig winter toch op het eind van de koude periode nog weer even budesonide moeten nemen omdat er weer te veel slijm kwam en ik er zelf niet gerust op was, nu weer zonder medicijnen in overleg met huisarts en hoop dat ook zo te houden.

“Lees

Doe af en toe nog een oefening of controlepauze om te kijken hoe mijn waarden zijn maar dat gaat heel goed. Ik snurk ook veel minder, dat zegt mijn partner en die heeft daar anders natuurlijk last van.

Geen ontstekingsremmer meer en niet meer snurken
Vorige winter toch op het eind van de koude periode nog weer even Budesonide moeten nemen omdat er weer te veel slijm kwam en ik er zelf niet gerust op was, nu weer zonder medicijnen in overleg met huisarts en hoop dat ook zo te houden.

“Lees

Doe af en toe nog een ademhalingsoefening om te kijken hoe mijn waarden zijn maar dat gaat heel goed. Ik snurk ook minder, dat zegt mijn partner en die heeft daar anders natuurlijk last van.
Blijven bewegen is wel een must bij de klachten die ik heb, dus doe dan ook veel de wandeloefening.
Ben erg tevreden over de behaalde resultaten door de Ademwijzer methode, het is een aanrader voor mensen met dezelfde klachten.
Gerard

 

Blijven bewegen is wel een must bij de klachten die ik heb. Ben erg tevreden over de behaalde resultaten door de Ademwijzer training, het is een aanrader voor mensen met dezelfde klachten.’

TEST JE ADEMHALING

Zo doe je de test: klik hier

Zit rechtop op een stoel en adem een minuutje rustig door je neus. Knijp na een normale, rustige uitademing je neus dicht en kijk op de secondewijzer. Kijk opnieuw op de secondewijzer zodra je aandrang voelt om weer te ademen en laat je neus los. (Je kunt je ademhaling veel langer stilhouden dan deze eerste aandrang, maar dan moet je na afloop een of meer keren dieper dan normaal ademen)

Uitslag ademtest: klik hier

Uitslag tussen 5 en 15 seconden: je ademvolume is veel te groot en kan voor gezondheidsklachten zorgen.

Uitslag tussen 15 en 25 seconden: je ademvolume is te groot en kan voor gezondheidsklachten zorgen.

Uitslag tussen 25 en 35 seconden: je ademhaling is redelijk op orde maar verbetering is nog wel aan te raden.

Uitslag vanaf 40 seconden: je hebt een gezond ademvolume. Training volgen kan preventief werken.

KLACHTEN INVENTARISEREN

Klik hier om je klachten te inventariseren

[]
1
Step 1

keyboard_arrow_leftPrevious

Nextkeyboard_arrow_right

VRAGEN?

""
1

Contactformulier

We gaan zorgvuldig met je gegevens om. Klik hier om onze privacy verklaring te lezen.

Reden om contact op te nemenmeerdere antwoorden mogelijk
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right

VERBAND ADEMHALING EN STRESS

Ademhaling als medicijn


In het eerste deel ‘Ademhaling en stress’ laten we zien welk verband er bestaat tussen ademhaling en stress en waarom mensen juist in deze tijd te maken hebben met een uit de hand gelopen ademvolume.

Lees meer

Als je de daadwerkelijke oorzaak weet van een verstoorde ademhaling, kun je ook werken aan een oplossing daarvan! De theorie die in het boek beschreven staat is voor veel mensen 180 graden anders dan de denkwijze die gangbaar is. Een uniek en krachtig middel om een verstoorde ademhaling te resetten, daar waar de ademhaling ontregeld raakt: in het ademhalingscentrum in de hersenen. Zonder ‘ademgymnastiek’ en bewust sturen van de ademhaling. Met voorbeelden uit de praktijk.
Het boek bevat géén beschrijvingen van ademoefeningen, aangezien er veel fouten worden gemaakt als de juiste begeleiding ontbreekt. Het goed aanleren van de techniek is cruciaal voor het behalen van het juiste resultaat.
€19,90 incl. porto (buiten Nederland €25,90).
E-book versie €9,90.

‘Jullie boek is het beste gezondheidsboek, wat tot dusver op mijn pad kwam. Hartelijk dank voor de energie en kennis, die er in is gestoken.’
Anne de Vries