Ademwijzer training bij snurken

Aanpak van de ademhaling bij snurken 

Een verstoorde ademhaling met een te groot ademvolume en een verstoorde slaap komen vaak samen voor. Dat komt omdat bij een hoger ademvolume de lucht sneller en met meer turbulentie door de luchtpijp wordt getrokken. Soms is het snurken zacht, maar het kan ook hard en onaangenaam zijn. Het kan ook een signaal zijn dat er al apneus zijn. Snurken kan daarom een teken zijn dat er van slaapgebrek sprake is. Dat is op langere termijn niet goed voor de gezondheid.

Lees meer...

Als je ademvolume weer normaal laag is door de Ademwijzertraining is de kans om te snurken een stuk lager en kan het voorkomen dat slaapapneu ontstaat.

Je kunt de slaap in een aantal fasen onderverdelen. Door een te groot ademvolume blijven we langer in de lichtere slaapfase hangen en komen niet goed in de diepere slaap. De REM-slaap kan verstoord raken en dat is niet goed. Er wordt gedacht dat in de diepere slaapfasen essentiele hormonen worden aangemaakt zoals ADH (Anti-Diuretisch Hormoon), waardoor het lichaam de urine kan concentreren. Mensen moeten daarom ’s nachts vaker naar de toilet en hebben vaker slaaponderbrekingen als gevolg van nachtelijke bezoeken aan de badkamer.

Aanpak van stress bij snurken

Voor elke aandoening geldt dat er meer energie nodig is om die aandoening te bevechten. Daarom is het van groot belang overbodige stress te minimaliseren. En dat is precies wat de Ademwijzer training je leert. Met technieken uit verschillende disciplines wordt het lichaam (bloedvat-stelsel, zenuwen, afvoer afvalstoffen) ondersteund om het zelfgenezend vermogen te versterken.

Welke gezondheidswensen heb jij? Klik hier!

Inventarisatie gezondheidsklachten

De onderstaande lijst laat klachten zien die samenhangen met chronische hyperventilatie en stress. Bij ons pak je beiden aan.

Wanneer je de lijst hebt ingevuld en opgestuurd, bellen we je op voor een vrijblijvende kennismaking. Je kunt natuurlijk ook zelf bellen naar:
Marc Scheffer, 06 17019068

Over het algemeen kun je bij ons op korte termijn aan de slag.
We begeleiden ook via Skype, FaceTime, Zoom, Jitsi Meet of een ander platform. Fijn als je niet wil of kan reizen en net zo succesvol!

[]
1 Step 1

Leg ons je gezondheidswens(en) voor en we nemen z.s.m. contact op voor een vrijblijvende kennismaking.

We gaan zorgvuldig met je gegevens om. Hier lees je onze privacy verklaring.
Vink aan wat van toepassing is:
Ademhaling
Energie
Gehoor
Neus en keel
Huid
Spijsvertering
Spieren
Bloedsomloop
Gewicht
Slapen
Psychisch
Algemene stress factoren
Toestemming
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right

Meer weten? Lees ons boek 'Adem­­­ha­ling als medi­­­cijn'

Over hoe de adem­­­ha­ling werkt, geba­­­seerd op het weten­schap­­­pelijk onder­­­zoek van de arts K. Buteyko Hoe stress onze adem­­­haling beïn­­vloed en wat dit bete­­­kent voor onze gezond­­­heid Adem­­­haling en stress in rela­­­tie tot diver­se aan­­­doe­­nin­­gen. En meer...

Bestel hier

Vrijblijvend adviesgesprek

In een vrijblijvend telefonisch kennismakingsgesprek gaan we specifiek in op wat het verbeteren van het ademvolume en het reduceren van stress in je lichaam voor jouw gezondheid kan betekenen.
Marc Scheffer, Buteyko ademtherapeut, Mindfulness trainer, medische basiskennis Plato eindtermen, Sociaal-Wetenschapper hoofdvak Geestelijke Volksgezondheid
mobile iconM 06-17019068  ma-vr  9.00-17.30  18.30-20.00 uur

""
1
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right

Niet meer bang om naar bed te gaan

Vanwege het snurken dat overging in slaap apneus, astma en slecht in- en doorslapen ben ik de Ademwijzertraining gaan doen. Dezelfde avond sliep ik al snel in. Ik ben veel beter gaan slapen door de oefeningen. Ik mis het wanneer ik het niet doe. Ook mijn astma is minder geworden, geen benauwdheid meer. Mijn leven is het weer waard om geleefd te worden. Wat ben ik blij dat ik dit ben gaan doen.

Linda, Bussum

Praktijkondersteuner

Al snel resultaat

Ik ben gisteren na het consult meteen begonnen met de oefening. Misschien vreemd om te zeggen maar ik voel me nu al niet meer misselijk en gespannen. De hele nacht doorgeslapen en niet gesnurkt! Ik werd heel blij wakker en zie het weer helemaal zitten. Mooi begin, dus ik ga door op de ingeslagen weg.

Richard, Dieren

Logistiek medewerker

Het is niet goed voor je relatie dat snurken laughing. Daarom heel blij met de Ademwijzer training, want het snurken is wonderwel voorbij!!

Evert-Jan, Gouda

Ondernemer

error: Content is protected !!