Snurken

Hoe snurken kan stoppen

Veel mensen snurken veel minder of niet meer nadat ze de Ademwijzer hebben gevolgd en daarmee hun ademhalingscentrum hebben gereset waardoor het ademvolume weer teruggebracht is naar ongeveer 6 liter per minuut. Hoe kan dat?
Op de eerste plaats kun je je voorstellen dat het een verschil maakt of je 15 à 20 liter per minuut ademt of maar 6 liter. Je ligt er dan heel wat rustiger bij.
Op de tweede plaats ga je door de therapie ’s nachts niet meer onnodig door je mond ademen.
Een ander facet van een onrustige slaap is de niet verwerkte stress van overdag. Door effectiever met stress om te leren gaan zal de nacht ook rustiger verlopen.
Verder kan de stofwisseling verbeteren (onder andere door verbetering van de zuurstofopname), waardoor je ook daar ’s nachts minder last van zal hebben. Mensen die snurken en daarnaast overgewicht hebben, doen er goed aan ook naar hun voedingspatroon te kijken.

Al met al zul je hoogstwaarschijnlijk na drie maanden niet, of nog maar nauwelijks snurken. Dit resultaat is niet alleen voor jezelf maar natuurlijk ook voor een eventuele partner een zegen!

Ervaring

Talloze mensen snurken dankzij de Ademwijzer Training niet meer, ook al was dat voor hen niet eens de aanleiding om de training te doen.

Einde aan luchtwegklachten en snurken
‘Vorig winter toch op het eind van de koude periode nog weer even budesonide moeten nemen omdat er weer te veel slijm kwam en ik er zelf niet gerust op was, nu weer zonder medicijnen in overleg met huisarts en hoop dat ook zo te houden.

“Lees

Doe af en toe nog een oefening of controlepauze om te kijken hoe mijn waarden zijn maar dat gaat heel goed. Ik snurk ook veel minder, dat zegt mijn partner en die heeft daar anders natuurlijk last van.

Geen ontstekingsremmer meer en niet meer snurken
Vorige winter toch op het eind van de koude periode nog weer even Budesonide moeten nemen omdat er weer te veel slijm kwam en ik er zelf niet gerust op was, nu weer zonder medicijnen in overleg met huisarts en hoop dat ook zo te houden.

“Lees

Doe af en toe nog een ademhalingsoefening om te kijken hoe mijn waarden zijn maar dat gaat heel goed. Ik snurk ook minder, dat zegt mijn partner en die heeft daar anders natuurlijk last van.
Blijven bewegen is wel een must bij de klachten die ik heb, dus doe dan ook veel de wandeloefening.
Ben erg tevreden over de behaalde resultaten door de Ademwijzer methode, het is een aanrader voor mensen met dezelfde klachten.
Gerard

 

Blijven bewegen is wel een must bij de klachten die ik heb. Ben erg tevreden over de behaalde resultaten door de Ademwijzer training, het is een aanrader voor mensen met dezelfde klachten.’

TEST JE ADEMHALING

Zo doe je de test: klik hier

Zit rechtop op een stoel en adem een minuutje rustig door je neus. Knijp na een normale, rustige uitademing je neus dicht en kijk op de secondewijzer. Kijk opnieuw op de secondewijzer zodra je aandrang voelt om weer te ademen en laat je neus los. (Je kunt je ademhaling veel langer stilhouden dan deze eerste aandrang, maar dan moet je na afloop een of meer keren dieper dan normaal ademen)

Uitslag ademtest: klik hier

Uitslag tussen 5 en 15 seconden: je ademvolume is veel te groot en kan voor gezondheidsklachten zorgen.

Uitslag tussen 15 en 25 seconden: je ademvolume is te groot en kan voor gezondheidsklachten zorgen.

Uitslag tussen 25 en 35 seconden: je ademhaling is redelijk op orde maar verbetering is nog wel aan te raden.

Uitslag vanaf 40 seconden: je hebt een gezond ademvolume. Training volgen kan preventief werken.

TEST JE GEZONDHEID

Klik hier voor de gezondheidscheck

[]
1
Step 1

Gezondheidscheck

Geef hieronder je klachten aan

Ademhaling

Energie

Gehoor

Neus en keelpick one!

Huid

Spijsvertering

Spieren

Bloedsomloop

Gewicht

Slapen

Psychisch

Algemene stress factoren

Akkoord privacybeleidPrivacyverklaring: https://www.buteyko-ademtherapie.nl/privacyverklaring/

keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right
""
1

Contactformulier

keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right

ADEMHALING ALS MEDICIJN

ADEMHALING ALS MEDICIJN 

Waarom hebben zoveel mensen te maken met een uit de hand gelopen ademhaling? Het boek beschrijft het verband tussen ademhaling, stress en gezondheid. We leggen uit waarom ademoefeningen vaak niet of averechts werken.Vierde herziene uitgave, €19,90 incl. porto (buiten Nederland €25,90).

'Jullie boek is het beste gezondheidsboek, wat tot dusver op mijn pad kwam. Hartelijk dank voor de energie en kennis, die er in is gestoken.' Anne de Vries

Meer informatie | Bestellen

BLIJF OP DE HOOGTE

error: Content is protected!