Snurken

Hoe snurken kan stoppen

Veel mensen snurken veel minder of niet meer nadat ze de Ademwijzer hebben gevolgd en daarmee hun ademhalingscentrum hebben gereset waardoor het ademvolume weer teruggebracht is naar ongeveer 6 liter per minuut. Hoe kan dat?
Op de eerste plaats kun je je voorstellen dat het een verschil maakt of je 15 à 20 liter per minuut ademt of maar 6 liter. Je ligt er dan heel wat rustiger bij.
Op de tweede plaats ga je door de therapie ’s nachts niet meer onnodig door je mond ademen.
Een ander facet van een onrustige slaap is de niet verwerkte stress van overdag. Door effectiever met stress om te leren gaan zal de nacht ook rustiger verlopen.
Verder kan de stofwisseling verbeteren (onder andere door verbetering van de zuurstofopname), waardoor je ook daar ’s nachts minder last van zal hebben. Mensen die snurken en daarnaast overgewicht hebben, doen er goed aan ook naar hun voedingspatroon te kijken.

Al met al zul je hoogstwaarschijnlijk na drie maanden niet, of nog maar nauwelijks snurken. Dit resultaat is niet alleen voor jezelf maar natuurlijk ook voor een eventuele partner een zegen!

Ervaring van een client:

Einde aan luchtwegklachten en snurken
“Vorig winter toch op het eind van de koude periode nog weer even budesonide moeten nemen omdat er weer te veel slijm kwam en ik er zelf niet gerust op was, nu weer zonder medicijnen in overleg met huisarts en hoop dat ook zo te houden. Doe af en toe nog een oefening of controlepauze om te kijken hoe mijn waarden zijn maar dat gaat heel goed. Ik snurk ook veel minder, dat zegt mijn partner en die heeft daar anders natuurlijk last van.
Blijven bewegen is wel een must bij de klachten die ik heb. Ben erg tevreden over de behaalde resultaten door de Ademwijzer training, het is een aanrader voor mensen met dezelfde klachten.

error: Content is protected!