Gezonde ademhaling tegen snurken

Lager ademvolume tegen snurken

Een verstoorde ademhaling met een te groot ademvolume en een verstoorde slaap komen vaak samen voor. Dat komt omdat bij een hoger ademvolume de lucht sneller en met meer turbulentie door de luchtpijp wordt getrokken. Soms is het snurken zacht, maar het kan ook hard en onaangenaam zijn. Het kan ook een signaal zijn dat er al apneus zijn. Snurken kan daarom een teken zijn dat er van slaapgebrek sprake is. Dat is op langere termijn niet goed voor de gezondheid.

Als je ademvolume weer normaal laag is door de Ademwijzertraining is de kans om te snurken een stuk lager en kan het voorkomen dat slaapapneu ontstaat.

Je kunt de slaap in een aantal fasen onderverdelen. Door een te groot ademvolume blijven we langer in de lichtere slaapfase hangen en komen niet goed in de diepere slaap. De REM-slaap kan verstoord raken en dat is niet goed. Er wordt gedacht dat in de diepere slaapfasen essentiele hormonen worden aangemaakt zoals ADH (Anti-Diuretisch Hormoon), waardoor het lichaam de urine kan concentreren. Mensen moeten daarom ’s nachts vaker naar de toilet en hebben vaker slaaponderbrekingen als gevolg van nachtelijke bezoeken aan de badkamer.

Voor elke aandoening geldt dat er meer energie nodig is om die aandoening te bevechten. Daarom is het van groot belang overbodige stress te minimaliseren. En dat is precies wat de Ademwijzer training je leert. Met technieken uit verschillende disciplines wordt het lichaam (bloedvat-stelsel, zenuwen, afvoer afvalstoffen) ondersteund om het zelfgenezend vermogen te versterken.


Meer weten? Lees ons boek ‘Ademhaling als medicijn’

Over hoe de ademhaling werkt, gebaseerd op het wetenschappelijk onderzoek van de arts K. Buteyko
 Hoe stress onze ademhaling beïnvloed en wat dit betekent voor onze gezondheid
 Ademhaling en stress in relatie tot diverse aandoeningen. En meer…

Vragen? Neem gerust contact op!

drs. Marc Scheffer | 06-17019068

Buteyko en Epiphora therapeut met medi­sche basis­kennis, Mindful­ness trainer

Doe hier de ademtest:

Niet meer bang om naar bed te gaan

Vanwege het snurken dat overging in slaap apneus, astma en slecht in- en doorslapen ben ik de Ademwijzertraining gaan doen. Dezelfde avond sliep ik al snel in. Ik ben veel beter gaan slapen door de oefeningen. Ik mis het wanneer ik het niet doe. Ook mijn astma is minder geworden, geen benauwdheid meer. Mijn leven is het weer waard om geleefd te worden. Wat ben ik blij dat ik dit ben gaan doen.

Linda, Bussum

Praktijkondersteuner

Al snel resultaat

Ik ben gisteren na het consult meteen begonnen met de oefening. Misschien vreemd om te zeggen maar ik voel me nu al niet meer misselijk en gespannen. De hele nacht doorgeslapen en niet gesnurkt! Ik werd heel blij wakker en zie het weer helemaal zitten. Mooi begin, dus ik ga door op de ingeslagen weg.

Richard, Dieren

Logistiek medewerker

Het is niet goed voor je relatie dat snurken laughing. Daarom heel blij met de Ademwijzer training, want het snurken is wonderwel voorbij!!

Evert-Jan, Gouda

Ondernemer

Ademwijzer online zonder begeleiding

(later toch begeleiding nodig? per consult 75,- euro)

€245,-

Ademwijzer training

individuele training met begeleiding

€395,-

Ademwijzer voor kinderen

5-18 jaar, training op maat 

€375,-

Ademwijzer: ook kinderen een gezonde ademhaling meer energie en minder stress
error: Content is protected !!