Ademwijzer training bij slaapproblemen

Aanpak van de ademhaling bij slaapproblemen 

De rol van de ademhaling moet hierin niet worden onderschat. De stress heeft gezorgd voor een permanente zware ademhaling door een ontregeld ademhalingscentrum met als resultaat: minder zuurstofafgifte van het bloed aan het lichaam en een verstoorde hormoonhuishouding. Belangrijk is daarom dat het ademhalingscentrum gereset wordt. Hierdoor kan de zuurstofafgifte aan het lichaam weer toenemen en gaat het lichaam zich herstellen, het gaat opruimen en nieuwe energie opslaan: de batterij kan weer volledig worden opgeladen.

Aanpak van stress bij slaapproblemen

Slaapproblemen gaan vaak samen met mentale, fysieke of emotionele overbelasting. Wanneer je dan maatregelen neemt die zorgen dat het lichaam weer herstelt, blijkt dat ook het mentale en emotionele sneller en makkelijker in balans komen. Het ademhalingscentrum speelt hierin een belangrijke rol. Het slapen kan soms al binnen een week verbeteren.

Lees meer...

Werk, kinderen, een zieke dierbare, of een deel van je karakter dat altijd alles perfect wil doen of altijd alles in de hand wil houden, of de sociale verplichting die je voelt om het iedereen altijd naar de zin te maken… op een bepaald moment lukt het gewoon niet meer om aan alle eisen, die je aan jezelf stelt of die door anderen aan je gesteld worden, te voldoen.
Ongemerkt ga je keer op keer over je grenzen heen. De stressfactoren wisselen elkaar af: emotionele stress (zorgen om een naaste, relatiestress, overlijden van een dierbare), mentale stress (werk, studie), fysieke stress (te fanatiek sporten, ziekte) en omgevingstress (woon- of werkomgeving) maken dat het lichaam in de vecht- vlucht- of freeze reactie terecht komt. Hierdoor ontstaan op den duur gezondheidsklachten omdat deze ‘stressmodus’ het hele systeem ondermijnt. En iedereen heeft een zwakke plek die het eerst bezwijkt, daarom lopen de gezondheidsklachten waar mensen tegenaan lopen uiteen van hoofdpijn, darmklachten of hartritmestoornissen of van slapeloosheid tot neerslachtigheid, oververmoeidheid, onrustig gevoel en prikkelbaarheid. Je kunt dit echter ook positief zien: het is de handrem van je systeem die aangeeft dat er wat moet veranderen.

Batterij opladen met rustige ademhaling en grotere stressbestendigheid

Omdat je telkens je grenzen overschrijdt is de rek er op een gegeven moment uit; de batterij is leeg. Maar wat veel mensen doen zodra ze toch weer een beetje energie voelen, is deze direct aanspreken. Het dagelijkse leven gaat immers door. Dit resulteert in een levensstijl waarbij men op een laag energieniveau blijft leven en de reserves steeds meer uitgeput raken. Voor de langere termijn houdt dit in dat het lichaam chronische klachten ontwikkeld. Het is dan tijd de vicieuze cirkel te doorbreken.

Het beste is natuurlijk als je rustig je batterij weer oplaadt tot deze vol is. Maar hoe doe je dat? ‘Dingen doen die je leuk vindt’, ‘Je passie vinden’, ‘Gaan sporten’…Het zijn vaak adviezen die je in zo’n geval krijgt van de mensen om je heen. Maar omdat in veel gevallen de dagelijkse beslommeringen gewoon doorgaan en de daadwerkelijke tijd die je hebt om te herstellen niet afdoende is, wordt de batterij vaak maar gedeeltelijk opgeladen en ben je voor je het weet weer op het oude niveau aan het functioneren.

Welke gezondheidswensen heb jij? Klik hier!

Inventarisatie gezondheidsklachten

De onderstaande lijst laat klachten zien die samenhangen met chronische hyperventilatie en stress. Bij ons pak je beiden aan.

Wanneer je de lijst hebt ingevuld en opgestuurd, bellen we je op voor een vrijblijvende kennismaking. Je kunt natuurlijk ook zelf bellen naar:
Marc Scheffer, 06 17019068

Over het algemeen kun je bij ons op korte termijn aan de slag.
We begeleiden ook via Skype, FaceTime, Zoom, Jitsi Meet of een ander platform. Fijn als je niet wil of kan reizen en net zo succesvol!

[]
1 Step 1

Leg ons je gezondheidswens(en) voor en we nemen z.s.m. contact op voor een vrijblijvende kennismaking.

We gaan zorgvuldig met je gegevens om. Hier lees je onze privacy verklaring.
Vink aan wat van toepassing is:
Ademhaling
Energie
Gehoor
Neus en keel
Huid
Spijsvertering
Spieren
Bloedsomloop
Gewicht
Slapen
Psychisch
Algemene stress factoren
Toestemming
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right

Meer weten? Lees ons boek 'Adem­­­ha­ling als medi­­­cijn'

Over hoe de adem­­­ha­ling werkt, geba­­­seerd op het weten­schap­­­pelijk onder­­­zoek van de arts K. Buteyko Hoe stress onze adem­­­haling beïn­­vloed en wat dit bete­­­kent voor onze gezond­­­heid Adem­­­haling en stress in rela­­­tie tot diver­se aan­­­doe­­nin­­gen. En meer...

Bestel hier

Vrijblijvend adviesgesprek

In een vrijblijvend telefonisch kennismakingsgesprek gaan we specifiek in op wat het verbeteren van het ademvolume en het reduceren van stress in je lichaam voor jouw gezondheid kan betekenen.
Marc Scheffer, Buteyko ademtherapeut, Mindfulness trainer, medische basiskennis Plato eindtermen, Sociaal-Wetenschapper hoofdvak Geestelijke Volksgezondheid
mobile iconM 06-17019068  ma-vr  9.00-17.30  18.30-20.00 uur

""
1
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right

Uitgerust

Voordat ik aan de Ademwijzertraining begon bestond mijn nacht uit 4 of 5 blokjes slapen van 1,5 tot 2 uur elk. Als gevolg van de apneus werd ik steeds even wakker en bereikte dus mijn diepe slaap nooit. Gevolg: bijna permanent moe en overdag vaak indutten. Ik voel me nu veel beter omdat ik de nacht met meerdere uren diepe slaap begin. Ik sta nu meestal uitgerust op in plaats van vermoeid.

Wendy, IJmuiden

Horeca manager

Niet meer bang om naar bed te gaan

Vanwege slaapapneus, astma en slecht in- en doorslapen ben ik de Ademwijzertraining gaan doen. Dezelfde avond sliep ik al snel in. Ik ben veel beter gaan slapen door de oefeningen. Ik mis het wanneer ik het niet doe. Ook mijn astma is minder geworden, geen benauwdheid meer. Mijn leven is het weer waard om geleefd te worden. Wat ben ik blij dat ik dit ben gaan doen.

Linda, Bussum

Praktijkondersteuner

Beter slapen – deze methode is van hoge kwaliteit

Na een zware aneurysma-operatie ben ik door toeval bij Marc Scheffer terecht gekomen en heb daar de Ademwijzer training gevolgd. Ik heb twee maanden geoefend met een verbluffend resultaat van beter ademhalen, beter en rustiger spreken en vooral ook beter slapen en met spanningen kunnen omgaan. Ik kan het iedereen aanbevelen, want het effect van deze methode is diepgaand en van hoge kwaliteit.

Wouter, Rotterdam

Bakker

error: Content is protected !!