Hoge bloeddruk

Hoge bloeddruk verlagen met een gezondere ademhaling?

Wat heeft hoge bloeddruk met ademhalen te maken, kun je je afvragen. In het kort: door chronische hyperventilatie adem je teveel koolzuur uit. Koolzuur is echter nodig in het bloed om te zorgen dat de zuurstof uit het bloed aan het lichaam afgegeven wordt (Bohr effect, ontdekt door Chr. Bohr, 1904). Is er een tekort aan koolzuur in het bloed dan ontstaat er dus zuurstoftekort in het lichaam en daardoor gaat o.a. het glad spierweefsel wat om de bloedvaten zit verkrampen. De doorgang voor het bloed wordt dan nauwer, wat kan leiden tot hoge bloeddruk.

Een andere belangrijke invloed op de bloeddruk is stress. In de Ademwijzer training hebben wij daarom ook speciaal aandacht aan het omgaan met dagelijkse stress ten aanzien van de persoonlijke werk- en leefsituatie.

Door de training ga je minder koolzuur uitademen en wordt de balans tussen koolzuur en zuurstof beter. Het glad spierweefsel dat zich rondom de bloedvaten bevindt krijgt daardoor meer zuurstof. Op deze wijze wordt de verkramping van het spierweefsel rond de vaten opgeheven en worden de vaatwanden weer soepeler.
Hoewel dit proces van het normaliseren van de bloeddruk wel enige maanden in beslag neemt, zijn cursisten enthousiast over het feit dat de bloeddruk door de oefeningen van de Ademwijzer training daalt en ook de medicatie tegen hoge bloeddruk (uiteraard in overleg met de arts) kan worden afgebouwd.

Ervaringen

Geslaagd om hoge bloeddruk te verlagen!
‘Wegens te hoge bloeddruk en een altijd gespannen gevoel en een te gespannen uitstraling door een te strakke mond heb ik kontakt opgenomen met Marc. De oefeningen heb ik konsequent 4  maal per dag uitgevoerd hetgeen toch enige discipline kost. Door begin van de oefeningen was mijn bloeddruk, met inname van 4 soorten pillen, zo tussen 145 en 175.  circa 8 weken oefenen is mijn bloeddruk gedaald, met nu slechts 1 pil per dag, naar zo tussen 120 en 135. Momenteel doe ik de oefeningen nog 2 maal per dag en hoop in enkele weken totaal geen medicijnen meer nodig te hebben. Bijkomend krijg ik van mijn levenspartner steeds complimenten dat ik zoveel rustiger geworden ben en er tevens veel ontspannender uitzie, de strakke mond is “zacht ” geworden.
De controlepauze heb ik in die circa 8 weken kunnen verhogen van ca. 16 naar 32 sec. Om het algemeen uit te drukken, ik voel me stukken beter als voorheen( ondanks dat ik aan een kwalijke ziekte lijdt). In elk geval, het systeem dat Marc ontwikkeld heeft werkt voor mij zeer goed.

Marc bedankt voor je hulp en ondersteuning.

Groeten, Willem.’

PS: Ik (Marc) ging even naast mijn schoenen lopen omdat Willem voor mijn aanpak helemaal uit Oost-Duitsland was komen rijden. Natuurlijk, hij en zijn vrouw combineerden het met een bezoekje aan Nederlandse vrienden, maar toch. Bedankt voor je vertrouwen Willem!

Bloeddruk weer helemaal normaal
‘Ik wil jullie laten weten dat mijn bloeddruk inmiddels helemaal normaal is. Dat was maar liefst 15 jaar geleden voor het laatst!’

Bloeddruk is 70% verbeterd
‘Mijn bloeddruk is sinds ik de oefeningen doe al met ongeveer 70% verbeterd. Ik ben blij dat ik heb doorgezet.’

Slaapapneu en bloeddruk aangepakt
Andreé van 83 schrijft dat niet alleen zijn slaapapneu is verdwenen (geen CPAP meer nodig), maar ook zijn bloeddruk ie weer normaal.

TEST: IS JE ADEMHALING GEZOND?

Zo doe je de test: klik hier

Zit rechtop op een stoel en adem een minuutje rustig door je neus. Knijp na een normale, rustige uitademing je neus dicht en kijk op de secondewijzer. Kijk opnieuw op de secondewijzer zodra je aandrang voelt om weer te ademen en laat je neus los. (Je kunt je ademhaling veel langer stilhouden dan deze eerste aandrang, maar dan moet je na afloop een of meer keren dieper dan normaal ademen)

Uitslag ademtest: klik hier

Uitslag tussen 5 en 15 seconden: je ademvolume is veel te groot en kan voor gezondheidsklachten zorgen.

Uitslag tussen 15 en 25 seconden: je ademvolume is te groot en kan voor gezondheidsklachten zorgen.

Uitslag tussen 25 en 35 seconden: je ademhaling is redelijk op orde maar verbetering is nog wel aan te raden.

Uitslag vanaf 40 seconden: je hebt een gezond ademvolume. Training volgen kan preventief werken.

WELKE KLACHTEN?

Klik hier voor inventarisatie klachten

[]
1
Step 1

keyboard_arrow_leftPrevious

Nextkeyboard_arrow_right

VRAGEN?

""
1

Contactformulier

We gaan zorgvuldig met je gegevens om. Klik hier om onze privacy verklaring te lezen.

keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right

VERBAND ADEMHALING EN STRESS

Ademhaling als medicijn


In het eerste deel ‘Ademhaling en stress’ laten we zien welk verband er bestaat tussen ademhaling en stress en waarom mensen juist in deze tijd te maken hebben met een uit de hand gelopen ademvolume.

Lees meer

Als je de daadwerkelijke oorzaak weet van een verstoorde ademhaling, kun je ook werken aan een oplossing daarvan! De theorie die in het boek beschreven staat is voor veel mensen 180 graden anders dan de denkwijze die gangbaar is. Een uniek en krachtig middel om een verstoorde ademhaling te resetten, daar waar de ademhaling ontregeld raakt: in het ademhalingscentrum in de hersenen. Zonder ‘ademgymnastiek’ en bewust sturen van de ademhaling. Met voorbeelden uit de praktijk.
Het boek bevat géén beschrijvingen van ademoefeningen, aangezien er veel fouten worden gemaakt als de juiste begeleiding ontbreekt. Het goed aanleren van de techniek is cruciaal voor het behalen van het juiste resultaat.
€19,90 incl. porto (buiten Nederland €25,90).
E-book versie €9,90.

‘Jullie boek is het beste gezondheidsboek, wat tot dusver op mijn pad kwam. Hartelijk dank voor de energie en kennis, die er in is gestoken.’
Anne de Vries

error: Content is protected !!