Ademwijzer training bij burn-out

Aanpak van de ademhaling bij burn-out

De rol van de ademhaling moet bij een burn-out niet worden onderschat. De stress heeft gezorgd voor een permanente zware ademhaling door een ontregeld ademhalingscentrum met als resultaat: minder zuurstofafgifte van het bloed aan het lichaam en een verstoorde hormoonhuishouding. Belangrijk is daarom dat het ademhalingscentrum gereset wordt. Hierdoor kan de zuurstofafgifte aan het lichaam weer toenemen en gaat het lichaam zich herstellen, het gaat opruimen en nieuwe energie opslaan: de batterij kan weer volledig worden opgeladen.

Lees meer...

Door het resetten van het ademhalingscentrum met geselecteerde Buteyko technieken, herstel je een gezond ademvolume van rond de zes liter per minuut. Het hyperventileren is dan voorbij en het lijf kan werken aan herstel van de burn-out.

 

Aanpak van stress bij burn-out

Het aanpakken van de stress, zowel mentaal als fysiek is essentieel om de klachten in de toekomst niet terug te krijgen.
Vaak ontstaat een burn-out of overspannenheid op een moment in je leven dat er teveel factoren zijn die tegelijk of te intens je aandacht vragen terwijl je hier niet genoeg energie voor hebt. In onze training leer je daarom niet alleen je ademhaling rustiger maken maar ook hoe je jouw batterij goed kunt opladen en wanneer deze weer goed opgeladen is, beter kunt gebruiken zonder je energie in korte tijd ‘over de balk’ te gooien. 

Lees meer...

Wij bieden een anti-stress programma dat sterker werkt dan veel andere anti-stressprogramma’s omdat we weten hoe ademhaling en stress elkaar beinvloeden en elkaar feitelijk gegeiseld houden. Dat is de reden dat het ‘ hutje op de hei’ als remedie tegen de buurn-out vaak maar tijdelijk werkt en men tot ontsteltenis merkt dat de klachten weer terugkomen als de stressfactoren weer toenemen. 

Door de Ademwijzer training kan het lichaam uit de vecht-vlucht-modus komen en blijven. Onder andere omdat ook ve Nervus Vagus gestimuleerd wordt.

Je leert gaandeweg beter je grenzen te bewaken, je op tijd op te laden en je gaat weer vreugde beleven aan het ‘gewone’ dagelijkse leven.

Welke gezondheidswensen heb jij? Klik hier!

Inventarisatie gezondheidsklachten

De onderstaande lijst laat klachten zien die samenhangen met chronische hyperventilatie en stress. Bij ons pak je beiden aan.

Wanneer je de lijst hebt ingevuld en opgestuurd, bellen we je op voor een vrijblijvende kennismaking. Je kunt natuurlijk ook zelf bellen naar:
Marc Scheffer, 06 17019068

Over het algemeen kun je bij ons op korte termijn aan de slag.
We begeleiden ook via Skype, FaceTime, Zoom, Jitsi Meet of een ander platform. Fijn als je niet wil of kan reizen en net zo succesvol!

[]
1 Step 1

Leg ons je gezondheidswens(en) voor en we nemen z.s.m. contact op voor een vrijblijvende kennismaking.

We gaan zorgvuldig met je gegevens om. Hier lees je onze privacy verklaring.
Vink aan wat van toepassing is:
Ademhaling
Energie
Gehoor
Neus en keel
Huid
Spijsvertering
Spieren
Bloedsomloop
Gewicht
Slapen
Psychisch
Algemene stress factoren
Toestemming
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right

Meer weten? Lees ons boek

‘Ademhaling als medicijn’

∗ Over hoe de ademhaling werkt, gebaseerd op het wetenschappelijk onderzoek van de arts K. Buteyko. ∗ Hoe stress onze ademhaling beïnvloed en wat dit betekent voor onze gezondheid. ∗ Ademhaling en stress in relatie tot diverse aandoeningen. En meer…

Bestel hier

Vrijblijvend adviesgesprek

In een vrijblijvend telefonisch kennismakingsgesprek gaan we specifiek in op wat het verbeteren van het ademvolume en het reduceren van stress in je lichaam voor jouw gezondheid kan betekenen.
Marc Scheffer, Buteyko ademtherapeut, Mindfulness trainer, medische basiskennis Plato eindtermen, Sociaal-Wetenschapper hoofdvak Geestelijke Volksgezondheid
mobile iconM 06-17019068  ma-vr  9.00-17.30  18.30-20.00 uur

""
1
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right

Een jaar niet kunnen werken

Ik kwam bij Marc toen ik al bijna een jaar noodgedwongen thuis zat. Al vaker kwam ik thuis te zitten en dan ging het wat beter, ging ik weer werken en kwam de ellende weer terug. Slecht slapen, weinig energie en een kort lontje. Alles geprobeerd, niets hielp. Maar de combinatie van ademhaling en stressreductie was precies wat ik nodig had om te kunnen herstellen. Ik ben nu een jaar na de training en de burn-out klachten zijn niet teruggekomen, terwijl dat eerder vaak wel gebeurde als ik weer ging werken. Ik voel me meer een geheel met mijn lijf en ik kan het beter onderhouden. Het gaat nu anders dan vroeger als ik steeds maar weer over mijn grenzen ging. Heel fijn!

Willemijn, Groningen

Verpleegkundige

Eindelijk van de burn-out af

Ik had enorme wallen onder mijn ogen en durfde op een gegeven moment de straat niet meer op omdat mensen aan mij konden zien dat het gewoon niet klopte. Toen ben ik naar logopedie gegaan en dan denk je dat het goed gaat, maar dat was ook niet de oplossing. Acupunctuur was op zich ook wel heel fijn en ik heb bij al die dingen eerst wel baat gehad, maar ook dat verdween weer (…)
Door de ademwijzer training verdwenen mijn klachten pas echt. Ik merkte dat door de oefeningen ik het hardlopen veel langer kon volhouden. Eerst was dat hooguit vijf kilometer, maar ik ging van vijf naar tien en zelfs twintig kilometer en kon dan redelijk rustig blijven ademen.

Antonio, Deventer

Eigenaar 'Speel je Wijs'

error: Content is protected !!